Teleporady

  1. Zasady udzielania Teleporad w Przychodni Rodzinnej na Gajowej:
  2. Rejestracja Pacjenta na teleporadę odbywa się na zasadach ogólnych regulujących dotychczasową obsługę Pacjenta w rejestracji.
  3. Osoba udzielająca świadczeń zdrowotnych zobowiązana jest do potwierdzenia tożsamości Pacjenta (wykorzystując dostęp do danych z deklaracji Pacjenta).
  4. Osoba udzielająca świadczenia przeprowadza teleporadę za pośrednictwem udostępnionego systemu łączności/telefon/. W przypadku braku kontaktu z Pacjentem należy podjąć co najmniej trzykrotną próbę kontaktu w odstępie nie krótszym niż 5 minut. Po trzykrotnej nieudanej próbie kontaktu z pacjentem porada zostaje usunięta i pacjent musi się ponownie dokonać rejestracji.
  5. Teleporadę należy przeprowadzić w warunkach gwarantujących poufność rozmowy.
  6. Osoba udzielająca teleporady na podstawie przeprowadzonego badania podmiotowego i po analizie dostępnej dokumentacji medycznej, udziela świadczenia zdrowotnego, w tym ustala, czy teleporada jest wystarczająca dla problemu zdrowotnego Pacjenta, czy tez musi zgłosić się on osobiście na wizytę w poradni.
  7. Pacjent ma prawo do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym.
  8. Osoba udzielająca świadczenia dokonuje wpisu do dokumentacji medycznej zebranego wywiadu i zaleceń w tym wydanych e-Recept i e-Skierowań.
  9. W ramach teleporady można wystawić: e-receptę, zaświadczenie o niezdolności do pracy, e-skierowanie, e-zlecenie na wyroby medyczne. Pacjent otrzymuje: kody dostępu do dokumentów telefonicznie lub w formie SMS na wskazany przez niego numer telefonu.
  10. Pacjent ma dostęp do poszczególnych dokumentów za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta IKP – pacjent.gov.pl
  11. Wizyta osobista Pacjenta odbywa się po ustaleniu jej dokładnego terminu (data i godzina).
  12. Dzieci do 2 r.ż. są wyłącznie przyjmowane osobiście przez lekarza. Nie dopuszcza się formy teleporady chyba że opiekun prawny domaga się takiej formy świadczenia zdrowotnego (powyższy fakt zostanie odnotowany w dokumentacji medycznej świadczeniobiorcy).
  13. Instrukcje dotyczące:
    e-Recepty
    Internetowe Konto Pacjenta
    e-Skierowanie
  14. O sposobie realizacji e-Zlecenia na wyroby medyczne – lekarz POZ wystawia zlecenie w formie elektronicznej i podje numer zlecenia który należy podać w punkcie realizacji zlecenia.
  15. Realizacja zlecenia badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych odbywa się na podstawie wydanego zlecenia (forma papierowa) przez Lekarza POZ w dotychczasowy sposób i w dotychczasowych miejscach.

Podziel się swoją opinią

Aktualizacje newslettera

Wpisz swój adres e-mail poniżej i zapisz się do naszego newslettera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *